CCSS Challenges voor Android Tips voor Teams 23 April 2013 [Ik kon helaas niet alles lezen. En als ik het kon lezen heb ik het niet altijd begrepen.] TEAM 1 Een optie om een foto van internet (een URL) te gebruiken. Bij de slide optie de tegetjes laten 'sliden' ipv verspringen. Kunnen jullie de schermen wat mooier maken? Knappe voortgang. take pcture leuke toevoeging. Al een aardige aoo. weinig op aan te merken; goed werk. Goede plannen. Zo door gaan. Jullie zijn goed op weg. Het spel ziet er al goed uit, ik denk dat jullie nu wat tijd moeten besteden aan de layout. TEAM 2 Zijn die soundeffecten wel nuttig? Die jullie nu hadden klonk irritant, us jullie moeten het wel op een leuke manier gebuiken. Nog van de vorige presentatie: geef de karakters meerdere gezichtsexpressies. Goede vorderingen. Is het de bedoeing om altijd terug te kunnen gaan naar het vorige paatje (bijvoorbeeld bij een splitsing)? Leuk! Bedenk een leuk verhaaltje, misschen ook muziek tijdens het lezen. PS. leuke snor. Misschien bewegend beeld (foto die automatisch langzaam in- of uitzoomt) (Ken Burns) TEAM 3 Ziet er al goed uit! Inderdaad een goed idee om eerst het dammen helemaal af te maken en dan evt. te kijken naar andere functies. Ga zo door! Jullie zijn goed op weg, geen tips :( Wat gaan jullie doen met de lege ruimte oder het dambord? Zwarte stenen beter zichtbaar maken. Alle spelregels uitwerken. Zwarte stenen duidelijker kleur. Goed zo! Graphics een beetje mooier maken. Win counet? dan kun je jouw punten volgen. Goed bezig. Misschien zwarte stenen duidelijker maken. TEAM 4 Beveiliging tegen het invoeren van info in de database van buiten een app (spam) Misschien maps integratie. No comments. Mogelijkheid om waypoints te verwijderen als je er per ongeluk eentje aanmaakt. Alle routes op de server opslaan is veel werk, hebben jullie een bron? (google maps?) Layout een beetje opfleuren dan ziet het er al goed uit. Balkje om te zien hoeveel levens een vijand heeft. Zien hoeveel vijanden er nog in het kampvuur kunnen, voor je verliest. Goed dat jullie al connectie met de database hebben. Misschien displayen in Textvakje? TEAM 5 Geluid! Sneller? Meer vijanden. Vind een oplssing voor het laden: dat moet gemakkelijker kunnen/verboren kunnen worden. Geen opmerkingen. Ga zo door. Good progress. Eventueel een healthbar voor 't kampvuur? (of ennemies?) Misschien ook niet grid-georienteerd torens plaatsen Keep up the good work! Netjes! Geluid! Snelheid aanpassen. Het zou niet even lang moeten duren om een dichtbije vijand te schieten als een verre... Efficient maken. Ziet er leuk uit. Komt er ook een eindbaas? TEAM 6 Unicode support voor names :-) Probeer nog een leuke layout te maken, de app ziet er nog een beetje somber uit. Goede vorderingen. Aan de lay-out mag wel iets meer gedaan worden. Meer graphics. Kort maar krachtig. Succes met de rest. In ieder geval de beste app tot nu toe. Not much to comment on but I do like the use of basic UI elements. To create a functional layer without need less blout [?] Ziet er tof uit, volgens mij schrijf je het alleen als adten ;) TEAM 7 Misschien de arm meebewegen tijdens het gooien van de shuriken. Super geluid! Zijn er nog ideeen om ander levels (achtergronden) te maken? App laten zien :) mooie achtergrond. Is het niet leuk om score-- te doen wanneer je mist :) Goed bezig verder. Het spel ziet er mooi uit, het menu... Zeer episch. TEAM 8 Laadbalkje met vooruitgang. HP-balkje. Leuke konijntjes! Ik wil hem spelen! Maak een duidelijker veld. Geef poppetjes een palletswap mee. Hoofden in het rood en blauw ofzo om de teams te onderscheiden. Of een rondje eromheen. Player feedback is belangrijk. Zoveel mogelijk, audio, visual, haptic, en alle visulele feedbeck in drievoud. Anders begrijpen spelers het niet. Animatie zou nice zijn ... Create a simulator for the game that works in java and then link the graphics to it. TEAM 9 Niets aan toe te voegen =) Nette voortgang. Probeer de geavanceerde tijdframes nog te halen. 'Buy milk' vervangen door iets als 'remind me of'Minder tijd aan paint Reshiram, Zekrom en gebruikte zakdoek rekeningen besteden. [ik heb dit overgetikt, maar snap er niets van] Het ziet er al beter uit. Zorg ervoor dat jullie alle dingen gerelateerd met de data in orde krijgen. Een uitbreiding zou kunnen zijn dat je je belangrijke tasks prioriteit kan geven door middel van bijvoorbeeld een ander lettertype. Serialization in a databse probably isn't hard and saves some work if you don't have to write a parser for local storage. Unless you export the cv that ojects to data but that might not be a good idea. Let op dat je een overzichtelijke lijst maakt als er veel tasks zijn. TEAM 10 Witte randen bij knoppen weghalen. Begin onmiddelijk met programmeren, het is trial and error. Layouts zien er goed uit. Onderschat het programmeren niet! Een simpele if kan in android soms veel problemen geven. Ook: maak de achtegrond van de knoppen transparant om van de witte randjes af te komen. Let op dat jullie het programmeerwerk niet onderschatten. Maak knoppen transparant. De UserManager class in de Android-api heeft een methode IsUserAGoat, wellicht is die handig. Serieus! Alpha channels op je graphics. Passende knoppen, geen witte randen. Meer programmeren. Mooie geiten. TEAM 11 Niets aan toe te voegen =) Heb wat om te laten zien *troll* Als je alleen Europa doet heb je ook voet en mijl nodig. Dit wordt nog in Engeland gebruikt. Denk aan de accuratie van GPS ivm eventuele haperige paden. Vorr ieder plaatje hebben jullie een witte knop met next en previous. Misschien is het een idee om dit transparant te maken zodal je het hele scherm met een plaatje vult. Amerikanen moeten het metrisch systeem maar accepteren! Niets te zien gekregen, maar klinkt goed. TEAM 12 Spel ziet er goed uit. Als het het idee is dat units aeen vanaf de onderkant geraakt kunnen worden, kun je als collision detector iets als meisje.getWidth gebruiken. Ziet er fancy uit. Worden zoals in conventionele bullet hell shooters onmogelijke scenario's ook vermeden, of is het mogelijk om klem te komen zitten? Poppetjes komen 1 voor 1 voor, misschien beter om ze in een patroon/lijn a la space-invaders te laten komen. Gaan jullie nog wat met de tilt van de device doen? Ga zo door! Box/ellips collision werkt ook prima en is doodsimpel te maken. Goed op weh, nu soort levels/wves maken of misschien obstakels.