cijfer | Goed: | Zwak: |
7 | - | - |
8 | Een betere Java cursus had leuk geweest. | - |
7 | Leuke sprekers. | Hooren [?] |
8 |
-Het is leuk om aan je eigen app te werken en helemaal zelf iets te maken. -Interessante lezingen (meer daarvan zou leuk zijn, maak er anders een vak van?) |
-(Zons)verduisteringen zijn leuk om te zien, maar ze programmeren niet zo lekker. Serf, Eclipse, Sterf! -Sta ook talen als Python toe? Please? |
6 |
-DNA-folding is cool -Tip: git > SVN |
-De hoorcolleges hebben niets te maken met de opdracht/werkcollege. -Er wordt veel tijd besteed aan presentaties en er is te weinig (naar verhouding) tijd om apps te maken. Als alles fout gaat tijdens een instructielezing, komt dat onprofessioneel over. -Aanwezigheidsplicht. |
6 | Vrijheid in de opdracht. | Betere basis van Android leren aan de studenten. |
8 | Goede ondersteuning bij ontwikkelen app. | Android bootcamp college was eerder bij studievaardigheden gegeven. |
7 | -Leuk gepresenteerd, goede hulp op aanvraag. |
-Misschien meer Android-gefocuste colleges. -Meer tijd tijdens het college voor je groep. |
8 | Leuk vak, veel vrijheid. |
Eclipse+ SVN is niet fijn. Meer uitleg. |
7 | Interessante gast-colleges. | Te veel voortgansrapportages. |
7 | Leuke stof | Geen goede richtlijnen voor het niveau. |
7 | Leuk om app te bouwen | Weinig informatieve colleges om app te bouwen (eclipse etc). |
7 | Veel leuker dan StuVa. | Meer troubleshooting for Android/SVN. |
6 | Zowel de docent als de assistenten waren erg behulpzaam. | Te veel zelfstudie, probeer meer vakinhoudelijke informatie te geven. |
7 |
-Leuk om zelf aan de slag te kunnen zonder gerichte opdracht. -Goede werkcolleges. |
-Mag iets meer tijd aan de uitleg van Java/Android besteed worden. Gastsprekers horen niet echt meer in het vak thuis en voelen zich niet "nuttig" (vb. Arduino heeft niets met apps te maken). |
7 |
-Goede werkcollegeassistenten. -Gastsprekers over apps. |
-Iets meer/betere introductie in Android. Door geen eisen te stellen aan de app liep de kwaliteit erg uiteen. |
8 | Het was prettig om echt praktijkervaring op te doen, voor wat betreft het ontwikkelen van een applicatie. | Sommige presentaties waren saai. |
8 |
-De presentatie over marketing tussendoor. -Assistenten. | . |
9 | Vrijheid om zelf te kiezen wat voor app je maakt. Leuk om te zien wat andere groepjes doen door de presentatie. | Eerste stap groot voor Java/Android programmeren. College over bepaalde onderdele (databases, canvas, etc.) zou fijn zijn. |
9 | Zeer uitdagend, en fijn een eigen project te maken. | Soms komt er een lezing weinig overeen met het maken van apps, en had ik leiver aan de app gewerkt. |
8 | . | Weinig oefenvoorbeelden. |
7 | Het vak is leuk en interessant. | Veel problemen met programmeren en SVN. |
8 | Het Android project was leuk. | Sommige slides hebben we al gehad bij Stuva. |
9 | Tijd, instructies, groepswerk. | Er had net iets meer programmeerinstructies beschikbaar moeten zijn voor bepaalde elementen die mogelijk gebruikt zouden worden in de app. |
9 |
-Andoid apps maken was leuk -Leuke presentaties af en toehoud de [?] levend (konden vragen stellen enzo) |
-Meer tijd om met onze groep te kunnen werken -We hadden best meer guest-lecturers kunnen hebben. |
8 |
Veel vrijheid om eigen ideeen uit te werken. Korte Java introductie. | Misschien meer lesmateriaal. |
8 | App leren maken is interessant. | Onderdelen die er niets mee te maken hebben. |
7 | Creative freedom. Progress reports. | Required not only to work with Android, but because of lack of experience with Java, also having to learn that. Which causes you to have to put a lot of effort in otherwise simple parts of the app. |
8 | No requirements means less effort = great. | We had to do something. |
8 | Leuke introductie Android en Java, gevarieerd. | Geen saaie colleges "omdat het moet". Dan liever werkcollege. |
8 | Meer tutorials. | - |
6 | Veel verschillende vaardigheden worden geleerd. | Er wordt inhoudelijk te weinig aandacht aan het programmeren in Java met Android besteed. |
8 | Android. | - |
8 | - | - |
7 | Veel ruimte voor eigen invulling van de app. Voortgangsrapportages helpen bij planning. Werkcolleges zijn erg goed. | De gastsprekers hebben niets met het Androidgedeelte te maken, en voelen vrij out of place. Er wordt in de colleges heel weinig verteld over programmeren voor Android. |
7 | Kwaliteit van docent. | Eclipse werkt slecht. |
9 | Docent, assistenten, vrijheid, het project, Arduino's. | Elsipse + Java + Emulator + Android (Misschien in het vervolg kiezen tussen Android/Windows Phone) |
8 |
Aardige studentassistenten en 'docent'. Dit vak kan echt niet zonder de assistenten! | Android is verschrikkelijk. |
6 | Kan leuk zijn. | Niet te veel toezicht, kan de laatste week finaal misgaan (maar ook een beetje je eigen schuld, dus [?]) Mis je allemaal basiskennis van Eclipse/Java kan het lang duren voor je echt wat kan. |
7 | Doordat je in het diepe gegooid wordt leer je veel en de studentassistenten hieplen veel en vaak. | De stof van de colleges waren niet nuttig voor het maken van de app, waardoor alles enorm veel moeite kost (die methode heeft dus een voor- en een nadeel). |
7 | Leuk vak, praktisch en lekker grafisch. | SVN is hopeloos. Gedocumenteerde begeleiding geven kan beter. |
8 | Leuk project, boeiende colleges. | Soms had ik het gevoel een beetje overdreven snel in het diepe gegooid te worden. Graag had ik iets meer materiaal over Eclipse aangeboden gekregen. |
7 | Er was goede en genoeg hulp tijdens de werkcolleges. | Weinig uitleg over het maken van een app. De hoorcolleges konden beter ingevuld worden. |
8 | De rest. Behalve dat: [pijl naar Zwak] | Waarom kregen we de tutorials/verslagen die vorig jaar gemaakt zijn niet te zien? Dat zou veel helpen! |